“Miért nem fogyok?!” Tévhitek, melyekről jó, ha tudsz! 1. rész

Talán benned is felmerült már ez a kérdés, de eddig nem kaptál rá választ. Holott minden tőled telhetőt megteszel annak érdekében, hogy lemenjenek a babavárás és szoptatás során felkúszott kilók, de hiába… Sőt, az idő múlásával talán egyre rosszabb a helyzet, és egyre esélytelenebbnek érzed, hogy változtatni tudj, és újra nagybetűs NŐnek érezhesd magad amellett, hogy anya vagy.

Nincs ezen mit szégyellni, ez a tény: a testünk megváltozik az anyasággal, és nem mindenki tudja ezt lelkileg könnyen elfogadni. Megváltoztatni talán még nehezebben. A túlterhelt édesanyáknak gyakran magukra marad a legkevesebb idejük, így nincs egy kialakult énidő-kultúra, ahol regenerálódni, töltődni tudnának. Hiszen fontos, hogy csillogjon a ház (vagy legalább is legyen egy “csapásvonal”, ahol el lehet jutni egyik helyiségből a másikba anélkül, hogy az ember átesne valamin), legyen meleg ebéd, foglalkozzunk a gyerekekkel, és a kedves párunk se érezze magát elhanyagolva. Rohannak a napok, telnek a hetek, és a napi 24 óra mindig kevés, hogy mindennel elkészüljünk…

Munkám során rengeteg anyukával találkoztam már, akik nem látták reálisan helyzetüket – lévén ők benne éltek az adott szituációban – míg számomra égbe kiáltó volt az, min volna jó és min lehetne változtatni egy egészségesebb, kiegyensúlyozottabb élet és testalkat megteremtése érdekében. Mivel én magam is voltam túlsúlyos, és egy teljesen sportmentes életet élő (khm… helyesebben sportutáló) emberből lettem később (már anyukaként, 32 évesen) edző, majd klinikai sportterapeuta, autentikusan és nyugodt lélekkel tehetem ezt a kijelentést.

Most kiemelnék néhány gyakori tévhitet, ami a fogyni, vagy formálódni vágyó anyukákat leggyakrabban érinti.

1. Tévhit
“Nem értem, miért nem fogyok?! Pedig egész nap le-fel szaladgálok, itt a csomó házimunka, a gyerekek, sokszor enni is alig van időm egész nap a sok teendő mellett! Sportolni már sem időm, sem energiám, egyébként is: mozgok én eleget! Fogynom kéne nem?”


Nem. A testünk egy csodálatos egység, és úgy lett kitalálva, hogy akár egész nap képesek legyünk használni a céljainkra. Éppen ezért az egész napi talpon-lét meg sem kottyan neki. Ugyan igényel energiát, de időarányosan jóval kevesebbet, mint egy jól összeállított edzés. A nap végére pedig nem azért vagy fáradt, mert annyira elképzelhetetlenül sok energiát elégetett a tested, hanem azért, mert:

– az idegrendszerednek esélyt sem adtál a pihenésre egész nap: folyamatos megfeszített tempóban egyik feladatot tudtad le a másik után (…nem beszélve arról, hogy egy vagy több életért felelsz napi 24 órában)
– testednek sem adtál esélyt egy kis pihenésre, regenerációra a nap folyamán, amikor mondjuk kényelmesen olvasol fél órát
– csomó olyan tevékenységet végeztél, ami pszichésen is megterhelt és nem töltött fel semmilyen pozitív élménnyel, vagy “boldogsághormonnal” (gondolok itt mondjuk egy gyors bevásárlásra)

Ha tényleg fogyni, és minőségileg mozogni szeretnél, az első tanácsom számodra: szánj magadra időt! Tudd meg, mik a te személyre szabott igényeid, amikkel jobban tudsz funkcionálni, mint nő, anya, feleség. Ismerd meg, milyen mozgásforma az, ami tölt és inspirál téged, ami felszabadít és lehetőséget ad elmerülni önmagadban!

Nincs rá időd? Az önérdekérvényesítés és időmanagement itt is kulcsszó! Ahhoz, hogy a családod egy kiegyensúlyozott, boldog verziódat élvezhesse nap mint nap, ezt nem kerülheted el. Hogy miként nyerhetsz magadnak szabadidőt, ebben a blogbejegyzéseben olvashatod.

Érdekel a folytatás? Katt IDE!